Malo rđe na limu nije problem
Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov izjavio je juče da oštećenja na vozilu koja ne utiču na bezbednost u saobraćaju nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno prilikom tehničkog pregleda, baš kao što su „Novosti“ dan ranije pojasnile svojim čitaocima, posle mesec od početka primene novog Pravilnika o sprovođenju tehničkih pregleda vozila.
Arsov je pojasnio da površinska korozija nije razlog da vozilo bude tretirano kao tehnički neispravno, ali da na šasiji vozila, odnosno na nosećim delovima karoserije i podu vozila nije dozvoljena dubinska korozija niti korozija koja je izazvala rupu.
On je istakao da su prema kriterijumima koje propisuje novi Pravilnik koji je se primenjuje od 5. jula ove godine, dozvoljena manja oštećenja na vozilu, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na farovima i štop svetlima.
– Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine – rekao je Arsov, a saopštio MUP, potvrđujući pisanje „Novosti“.
Prema njegovim rečima, ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno.Međutim, kako je naveo, ukoliko na vetrobranskom staklu postoji više manjih ili većih oštećenja, koja utiču na normalnu vidljivost vozača, onda se smatra neispravnim.
Arsov je ukazao da se ispravka pogrešno upisanih podataka o najvećoj dozvoljenoj masi putničkih vozila, kao i utvrđivanje boje vozila u skladu sa novim Pravilnikom obavlja samo u slučaju kada vlasnik menja saobraćajnu dozvolu, te da i dalje, kao i po starim propisima, vozilo može biti višebojno.
On je pojasnio da se ugradnja montažnih uređaja na vozilima, koji služe za prevoz prtljaga, ne smatra prepravkom, ali da se prepravkom smatraju promena vrste vozila, naknadna ugradnja motora drugog tipa, uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila.
– Prepravkom se smatra i promena komandi za upravljanje vozilom lica sa invaliditetom, zamena komande uređaja za upravljanje sa desne na levu stranu vozila, kao i svaka druga promena deklarisanih karakteristika uređaja na vozilu, poput zatamnjivanja stakala, naknadne ugradnje svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije – objašnjava Arsov.
Izvor: Večernje novosti